Tuesday, June 22, 2010

Ada Aku Kesah?????????????

Alhamdulillahhhhhhhhhhhh...

Itu saje yang dapat ku ungkapkan atas fitnah yang telah dilemparkan oleh kamu disebabkan aku tak dapat nak lunaskan permintaan kamu..ditambah dgn ungkit mengungkit penyedap rasa..

Alhamdulilah sekali lagi..mmg aku suka sgt diperlakukan begitu..hahaha..aku dah bosan gile dgn perangai ko sebenarnye..tapi disebabkan status ko dan silaturrahim aku tahankan je selama ni..

aku tak kesah fitnah ko tu walaupon bila ko ade masalah, ko cari aku..ye..time tu boleh la ko ckp..'ko je la faham aku..dgn ko je la aku luahkan perasaan..' okeyy..time tu manisnya mulut kan..sume nye yang indah2..sume nye yang baik..masa tu jugak aku rasa ko la yang teraniaya..kesian kat ko..walaupon hakikatnye, aku kenal perilaku ko sebenarnye..cuma aku beri peluang kedua dari firasat aku masa tu ko betul2 berubah..ermmm..sama jugak..tak ada bezanya..

takpe..takpe..selagi aku rasa diri aku tak terancam, ko buat je ape yang ko rasa nak buat..jangan sampai ape yang ko buat tu makan diri ko sudah la..what comes around, goes around..kita bukan budak2 lagi nak buat perangai gitu..sebesar mana problem, mesti ada jalan penyelesaiannye..bukan cara pitnoh, ungkit mengungkit dan hentam menghentam..

aku berdoa semoga Allah tenangkanlah hati ko..lembutkan hati ko tu..aminnnnnnnnn..

sebelum aku masuk tido, kita hayati bait petikan dibawah..

Dari Abu Dzarr r.a. dari Rasulullah saw. bahwa beliau bersabda, "Tiga macam orang yang Allah tidak akan mengajak mereka bicara pada hari kiamat, tidak melihat mereka, tidak menyucikan mereka dan bagi mereka adzab yang pedih." Rasulullah mengulangi perkataan itu tiga kali. Abu Dzarr berkata, "Celaka dan merugilah mereka, siapakah mereka wahai Rasulullah?" Rasulullah menjawab, "orang yang memanjangkan celana atau kainnya melebihi mata kaki, mannan (orang yang mengunkit-ungkit pemberian) dan orang yang menjajakan dagangannya dangan sumpah palsu," (HR Muslim (106)

Wallahualammm..

No comments:

Post a Comment